Modul Cerere Retur (RMA)
🔹


Modul Cerere Retur (RMA)

Acest modul permite gestionarea Cererilor de Retur (RMA). Documentele RMA pot fi create de la zero sau dintr-o comandă de vânzare. Operațiunile de primire a produselor și returnare a livrărilor din modulul RMA sunt complet integrate cu Operațiunile de Recepție și Livrare din modulul de bază de inventar Odoo. 

Instalare Modul Return Merchandise Authorization Management (ro Cerere Retur)

Pentru a instala modulul în Odoo, urmați acești pași:

  1. Accesați modulul Aplicații;
  2. Alegeți opțiunea Categorii – Toate;
  3. În bara de căutare, tastați Return Merchandise Authorization Management:
  4. Selectați modulul din rezultatele căutării;
  5. Apăsați butonul Instalează.

În tabloul de bord al sistemului, modulul de RMA va fi afișat:


Configurare Echipă de Vânzări RMA

Se accesează modulul Cerere Retur, apoi navigați la meniul Configurare și selectați opțiunea Echipă


Aici, puteți crea o echipă nouă și atribui un nume, un responsabil și membri ai echipei. 


Se apasă butonul Salvează.

Configurare RMA Tags

Tagurile pot fi folosite pentru a evidenția anumite caracteristici ale cererii de retur, cum ar fi starea procesului de returnare, motivul returnării, tipul de produse returnate sau orice alt aspect relevant pentru gestionarea și monitorizarea cererii de retur.

Pentru a configura un Tag, se accesează meniul Configurare - RMA Tags

Se apasă butonul Creează, se completează numele Tag-ului și se bifează dacă este activ public sau nu. 

Se apasă butonul Salvează.

Flux Modul Cerere Retur

Creare Cerere de Retur

Există două variante de a crea o cerere de retur. Prima variantă, ar fi crearea unei cereri de retur de la zero. Pentru a utiliza acest modul, trebuie să accesați modulul Cerere retur și creați o nouă cerere

Selectați un partener, o adresă de facturare, comandă vânzare, livrare inițială, mișcare origine, selectați un produs, introduceți o cantitate, completați restul formularului și faceți clic pe butonul Salvează și Confirmă.


Va fi afișat un buton inteligent numit  Recepție. Se va apăsa pe acest buton pentru a accesa formularul de operațiune de primire. Dacă totul este corect, validați operația de Primire Produse.

A doua variantă, este de a identifica comanda de vânzare și se a apăsa butonul Creați Cerere Retur


Se va deschide fereastra de unde se va selecta produsul ce va fi returnat, adresa de livrare de la care se face returul, operația solicitată și se va apasa butonul Acceptă.

De asemenea, puteți finaliza RMA fără alte întârzieri. Pentru a face acest lucru, apăsați pe butonul Validează


Se va reveni la RMA. Această cerere de retur este în starea Recepționat.


Ramburs

Pentru a genera un ramburs și a iniția o comandă de livrare pentru returnarea produsului către client se va apăsa butonul De rambursat.

În mod automat, RMA-ul va fi setat în starea Rambursat. Atunci când se apasă butonul Ramburs, acesta va direcționa către o factură ciornă notă de credit pentru client, care va fi inițială și necesită verificare și validare ulterioare. După aceasta, factura va putea fi emisă și trimisă către client pentru finalizare.

Înlocuire

Pentru a înlocui produsul se va apăsa butonul Înlocuire și se va deschide o fereastră unde se alege Data programată, Depozit, Produsul de înlocuire și Cantitatea. 

Se apasă butonul Livrează și automat se va genera comanda de livrare.

RMA va fi setat automat în starea Waiting for replacement atunci când cantitatea RMA este egală sau mai mică decât cantitatea din comenzile de livrare efectuate legate de ea.

De asemenea, puteți finaliza RMA fără alte întârzieri. Pentru a face acest lucru, apăsați pe butonul Validează

Retur către Client

Butonul Retur către Client va iniția procesul de returnare a produsului către client și va putea fi urmată o procedură similară cu cea a generării unei comenzi de livrare, unde se vor specifica detaliile necesare pentru procesul de retur (data programată, cantitatea).


De asemenea, puteți finaliza RMA fără alte întârzieri. Pentru a face acest lucru, apăsați pe butonul Validează

Procesul de Cerere Retur (RMA) este esențial pentru gestionarea eficientă a produselor returnate și a altor resurse materiale într-o organizație.