Modul E-factura (T)
🔸

Modul E-factura (T)


Configurare Partner Anaf Provider

Se va accesa modulul de Contabilitate – Configurare – Partner Anaf Provider și se va crea Furnizorul ANAF:

 

Configurare Cont ANAF Sync

Se va accesa modulul de Contabilitate – Configurare – Cont ANAF Sync și se vor completa următoarele:

  • Compania: Se va selecta compania dvs. din sistem.
  • Provider: Se va selecta din sistem TERRABIT SOLUTIONS SRL.
  • Se va complete Scopul: E-factura.

Se va apăsa butonul Get ANAF Licence. Statusul se va schimba din Draft în Waiting Licence Confirm.

După confirmarea de către Furnizor, statusul se va schimba din Waiting Licence Confirm în Licence Confirmed.


Token-ul se va insera în calculatorul care are semnătura electronică instalată, și se va apăsa butonul Obțineți token de pe site-ul Anaf (cu tokenul USB inserat).

Instrucțiuni e-Factura Clienți

​Facturile se pot grupa după Facturare electronică ( modulul de Contabilitate – Facturi Clienți – grupează după Facturare electronică). Această grupare se poate pune la Favorite.


După ce s-au completat setările pentru sincronizarea cu ANAF, incluzând configurarea token-ului și stabilirea perioadei de așteptare a facturilor electronice în sistem înainte de a fi expediate automat, există posibilitatea de a reveni la stadiul de Ciornă pentru facturile care au fost deja postate și nu au fost plătite.

​La postarea facturii, se va primi notificarea că aceasta va fi procesată asincron de către serviciul de facturare electronică UBL 2.1 (CIUS-RO). 

  • ID eFactura Transaction: este id-ul primit de la ANAF care identifică trimiterea documentului. Pe acest ID se vor face interogările ulterioare. Acest id este alocat indiferent dacă factura a fost validată de ANAFsau nu.
  • ID eFactura: este id-ul primit de la ANAF doar după validarea facturii și se folosește pentru descărcarea ZIP-ului cu semnătura ANAF.
  • Status Factura Electronică: Pentru trimitere, Trimis, Pentru Anulare, Anulat.

Instrucțiuni de operare specifice Modulului E-factura

Adresă Client incorectă

Se va accesa modulul de Contabilitate - Facturi -  și vor fi grupate după metoda de facturare electronică. Această opțiune poate fi configurată ca un filtru personalizat pentru accesul ulterior.


O factură care nu a fost validată de către ANAF va avea statusul Pentru Trimitere. Pe această factură, va fi afișat un mesaj informativ care indică ce trebuie corectat.


Sistemul va programa o acțiune pentru utilizatorul desemnat.


Datele indicate în mesaj vor fi corectate accesând profilul clientului.



După corectarea adresei, se va reveni la factura clientului și se va apăsa butonul Acțiune- Retrimite la ANAF.


După retrimiterea la ANAF, factura va primi un ID de tranzacție eFactura.

 

Process Now 

Se va folosi butonul Process Now pentru a trimite factura imediat, în caz de necesitate. 

După ce factura este validată de către ANAF, în factura respectivă se va găsi ID-ul eFactura și butonul activ Download From ANAF pentru descărcarea documentelor.

ATENȚIE!!! 

Atât adresa clientului, cât și adresa de livrare va trebui corectată în cazul în care nu este validată de către ANAF.


E-factura persoane fizice


Sistemul național de facturare electronică, RO E-factura, a devenit aplicabil și în cazul tranzacțiilor realizate în relația B2C, începând cu data de 1 ianuarie 2025.

Astfel, orice operator economic care vinde către persoane fizice este obligat să transmita e-factura în SPV pentru orice tranzacție care are locul livrarii/prestării în Romania. Toate facturile simplificate se vor transmite, cu excepția bonurilor fiscale. 


Ghid configurare 


Pentru transmiterea corectă, contactele de tip persoane fizice pot fi configurate în sistem din modulul Contacte prin două metode:

1. Se bifează căsuța Romania - No send CNP UBL - sistemul va completa automat la transmiterea în SPV 13 de zero în loc de CNP. Astfel pe factură nu tipărește codul numeric personal al partenerului (CNP)



2. CNP-ul va fi completat în câmpul TVA (căsuța Romania - No send CNP UBL debifată). În acest caz pe factura se va tipări CNP-ul partenerului,




Atenție 🛑

➡️ Dacă nu este nici căsuța bifată, nici câmpul TVA completat cu CNP-ul partenerului, atunci factura nu se va trimite în SPV!!

➡️ Încasarea facturii prin Bon Fiscal se va opera în Odoo, anterior transmiterii în SPV.

➡️ Vânzările efectuate din sistem prin clientul Generic nu se vor trimite în SPV.


Tips 💡

Pentru a evita situații ambigue, recomandăm emiterea de factură normală + bon fiscal la partenerii PF/PJ înregistrați în sistem și de bon fiscal fără factură către clienții Generici, care nu își dau datele de identificare.