CRM
⚙️


Modul CRM

Customer Relationship Management (CRM)

Modulul de Customer Relationship Management (CRM) din Odoo este o componentă esențială a sistemului Odoo, care oferă instrumente și funcționalități pentru gestionarea și îmbunătățirea relațiilor cu clienții. 

Configurare Echipe de vânzări

Pentru a crea o nouă echipă de vânzări, se va accesa CRM - Configurare - Echipe de Vânzări și apoi apăsați pe butonul Nou(ă).

  1. Se va seta o Adresă de Email Alias pentru a genera automat un lead/oportunitate pentru această echipă de vânzări de fiecare dată când este trimis un mesaj la acea adresă de email unică. Se alege dacă se acceptă e-mailuri de la Toată lumea, Parteneri Autentificați sau Doar Urmăritori.
  2. Se setează o Țintă de Facturare dacă această echipă are obiective specifice de venit lunar. 
  3. Pentru a adăuga membri la o echipă de vânzări, apăsați pe butonul Adăugă din secțiunea Membri. Se va selecta un agent de vânzări din meniul derulant sau se va crea un agent de vânzări nou.


Notă!!! O persoană poate fi adăugată ca membru de echipă sau Lider de echipă la mai multe echipe de vânzări, permițându-le astfel să aibă acces la toate fluxurile de lucru de care au nevoie.

Configurare Tipuri de Activitate

Se accesează meniul CRM - Configurare - Tipuri de Activitate. Aici, se va regpsi o listă de tipuri de activități existente. Pentru a adăuga un tip nou, apăsați pe butonul Nou(ă).

În  fereastra de configurare, se va completa detaliile tipului de activitate. Aceste detalii pot include nume, categorie (de exemplu, întâlnire, apel telefonic, e-mail, etc.), prioritate, notificare și alte setări specifice.


După ce s-a configurat tipul de activitate conform preferințelor, apăsați pe butonul Salvează.

Notă!!! În aceeași secțiune de configurare, se poate edita sau șterge tipurile de activități existente sau puteți crea altele noi, în funcție de nevoile dvs.

Configurarea Etichetei

Etichetele reprezintă o modalitate de a grupa și clasifica datele în funcție de anumite caracteristici, teme sau criterii comune. Etichetele sunt utilizate pentru a organiza și identifica mai ușor contactele, oportunitățile de vânzare, activitățile sau alte înregistrări din CRM. 

Se accesează meniul CRM - Configurare - Etichete. Pentru a adăuga o etichetă nouă, se va utiliza câmpul de introducere a numelui etichetei și se va apăsa butonul Enter sau butonul Salvează.


După configurarea etichetei, aceasta va fi disponibilă pentru a fi asociată cu contacte, oportunități, activități sau alte înregistrări din modulul CRM.


Configurare Motivele pierderii

Configurarea motivelor de pierdere sau motivele pentru care o vânzare nu a fost încheiată cu succes în modulul CRM al platformei Odoo vă ajută să urmăriți și să analizați motivele pentru care anumite oportunități de vânzare nu au avut succes. Se va accesa meniul CRM - Configurare - Motivele pierderii.

În fereastra de gestionare a motivelor de pierdere, se va găsi o listă de motive existente sau un câmp pentru a crea motive noi. Pentru a adăuga un motiv nou, se va utiliza câmpul de introducere a numelui motivului și se va apăsa butonul Enter sau pe butonul Salvează.


Configurare Cereri de extragere pistă

Configurarea cererilor de extragere a pistelor (lead) în modulul CRM al platformei Odoo vă permite să solicitați adăugarea sau modificarea pistelor în sistem. Se va accesa meniul CRM - Configurare - Cereri de extragere pistă.

După adăugarea cererii de extragere, configurați informațiile cererii, cum ar fi țări, industrii sau echipa de vânzare responsabilă, agentul de vânzări ș.a.


Se apasă butonul Salvează.

Proces Gestionarea Relațiilor cu Clienții

Se accesează modulul CRM și se apasă butonul Nou(ă). Se va adăuga contactul din sistem sau se va crea unul nou (se vor completa date precum telefon, e-mail) și se completează valoarea estimată, dacă este cazul.


Pentru salvare se apasă butonul Adaugă și pentru a completa datele se apasă butonul Editare.

In fereastra deschisă se mai pot completa următoarele:

  • Închiderea estimată: se referă la momentul în care se estimează că o oportunitate de vânzare sau un lead (potențial client) va fi închisă sau finalizată cu succes;
  • Prioritate: se referă la gradul de importanță sau urgență atribuit unei sarcini, unei activități sau unui obiectiv;
  • Etichete: sunt cuvinte cheie sau termeni asociate cu conținutul, obiectele sau informațiile pentru a le organiza, clasifica și identifica mai ușor.
  • Note interne



  • Informații suplimentare: Date despre Marketing, Numele contactului, funcția, mobil, Date diverse precum Recomandat de.


Statusul unei Oportunități este:

  • Nou(ă): Aceasta este statusul inițial al unei oportunități.
  • Calificat: Odată ce oportunitatea a fost evaluată și a fost stabilit că există un interes real din partea clientului și o potențială oportunitate de vânzare, statusul poate fi schimbat în "Calificat."
  • Propunere: Atunci când aveți o discuție sau o propunere detaliată cu clientul și acesta este interesat să continue, statusul "Propunere" poate fi atribuit. Aici, detaliile ofertei, prețurile și termenii pot fi discutați în detaliu.
  • Câștigată: Statusul Indică că ați obținut cu succes acordul sau contractul cu clientul și ați încheiat tranzacția. Oportunitatea a fost câștigată cu succes.

Din oportunitatea creată se pot înregistra oferte de vânzare și întâlniri.



Butonul de Întâlnire va deschide fereastra Calendarului, unde se pot programa evenimente noi.


Butonul de Oferte sau butonul Ofertă nouă va deschide o fereastra nouă de unde se pot crea Oferte de vânzare. Pentru acest lucru se va apasă butonul de Nou(ă) și se vor adăuga produsele.

Toate ofertele vor fi legate de oportunitatea creată.

Dacă se va finaliza prin livrarea și facturarea produselor (flux deschis în manual de vânzări) oportunitatea va fi câștigată (se va trece de către utilizator în statusul de Câștigat).


Link către Proces CRM