Modul Achizi╚Ťii (S)
­čö╣


Modul Achizi╚Ťii

Cereri de ofert─â

Se acceseaz─â Meniul Achizi╚Ťie. ├Än ecranul principal sunt prezentate toate cererile de ofert─â ├«ntr-o vizualizare de tip list─â.

Pentru a schimba modul de vizualizare se acceseaz─â iconi╚Ťele din partea dreapt─â a ecranului. Exist─â posibilitatea de a alege vizualizarea de tip kanban, pivot, grafic, calendar ╚Öi activitate.

În partea dreapta a ecranului este starea cererii de ofertă. Aceasta poate fi:

  • Cdo, atunci c├ónd este ├«n stare de ciorn─â;
  • Anulat─â c├ónd cererea de ofert─â este anulat─â; 
  • Comand─â de achizi╚Ťie c├ónd cererea de oferta este acceptat─â de furnizor.
  • ├Änchis─â atunci c├ónd s-a finalizat recep╚Ťia ╚Öi facturarea produselor recep╚Ťionate.

Filtrare, grupare și căutare

Căutarea cererilor de ofertă: În bara de căutare denumită Caută se poate găsi după numele Furnizorului:

Filtrarea cererilor de ofert─â: Se apas─â pe butonul Filtre -> Se Adaug─â un filtru personalizat -> Se alege filtru dorit-> Se apas─â Aplic─â:

Not─â!! Filtru permite selectarea dup─â anumite criterii:

    sau     

Gruparea cererilor de ofet─âr: Se apas─â pe butonul Grupeaz─â dup─â -> Se Adaug─â un grup personalizat-> Se alege Stare-> Se apas─â butonul Aplic─â:

Astfel, cererile de ofertele sunt afișate după gruparea selectată:

Proces Achizi╚Ťie produs f─âr─â serializare

Crearea unei cereri de ofert─â pentru un produs f─âr─â serializare

Pentru a deschide o cerere de ofertă se urmăresc pașii:

  1. Se acceseaz─â meniul Achizi╚Ťii;
  2. Se apas─â butonul Creeaz─â.

În cererea de ofertă deschisă:

  1. Se alege Furnizorul ÔÇô se ad─âuga un furnizor existent sau se poate crea unul nou, acces├ónd butonul Creeaz─â ╚Öi Editeaz─â;
  2. Se completeaz─â Referin╚Ť─â furnizor ÔÇô se completeaz─â cu num─ârul facturii de la furnizor; 
  3. Se adaug─â Produse ap─âs├ónd pe butonul Ad─âuga╚Ťi un produs, de unde se va selecta dintre mai multe produse deja existente sau se d─â click pe butonul Creeaz─â ╚Öi Editeaz─â pentru a crea un nou produs.
  4. Se completeaz─â Cantitatea;
  5. Se completeaz─â Pre╚Ťul unitar, dac─â nu este completat ├«n ╚Öablon Produs;
  6. Se Salveaz─â cererea de ofert─â.


Sistemul Odoo va genera un număr pentru cererea de ofertă (P00002) și va avea starea de Cdo.

Comanda de achizi╚Ťie. Recep╚Ťia produselor f─âr─â serializare

Pentru a recep╚Ťia produsele introduse ├«n cererea de ofert─â se vor urm─âri pa╚Öii:

1. Se apas─â butonul Confirm─â. Cererea de ofert─â va deveni comanda de achizi╚Ťie, adic─â va trece din statusul Cdo ├«n statusul Comand─â de Achizi╚Ťie.

2. Se apas─â butonul Primire produse sau butonul Recep╚Ťie

În fereastra deschisă:

Se Valideaz─â recep╚Ťia;

Se apas─â butonul Aplic─â.

Tip─ârirea Documentului (NIR-ului)

Pentru a tipări documentul (NIR) se urmăresc pașii:

1. Ap─âsa╚Ťi pe butonul Tip─âri╚Ťi;

2. Ap─âsa╚Ťi Tip─ârire Recep╚Ťie (NIR).


Proces Achizi╚Ťie produs cu num─âr serial

Crearea cererii de ofert─â

Pentru a deschide o cerere de ofertă se urmăresc pașii:

1.Se acceseaz─â meniul Achizi╚Ťii;

2. Se apas─â butonul Creeaz─â.

În cererea de ofertă deschisă:

  1. Se alege Furnizorul ÔÇô se ad─âuga un furnizor existent sau se poate crea unul nou, acces├ónd butonul Creeaz─â ╚Öi Editeaz─â; 
  2. Se completeaz─â Referin╚Ť─â furnizor - se completeaz─â cu num─ârul facturii de la furnizor;
  3. Se adaug─â Produse ap─âs├ónd pe butonul Ad─âuga╚Ťi un produs, de unde se va selecta dintre mai multe produse deja existente sau se apas─â pe butonul Creeaz─â ╚Öi Editeaz─â pentru a crea un nou produs.
  4. Se completeaz─â Cantitatea;
  5. Se completeaz─â Pre╚Ťul unitar, dac─â nu este completat ├«n ╚Öablon Produs;
  6. Se Salveaz─â cererea de ofert─â.

Sistemul Odoo va genera un număr pentru cererea de ofertă (P00001) și va avea starea de Cdo.

Comanda de achizi╚Ťie. Recep╚Ťia produselor cu num─âr serial

Dup─â ap─âsarea butonului de Confirm─â, cererea de ofert─â va deveni comanda de achizi╚Ťie, adic─â va trece din statusul Cdo ├«n statusul Comand─â de Achizi╚Ťie.

Se apas─â pe butonul Primire produse sau butonul Recep╚Ťie pentru a selecta produsele;

Ad─âugarea unui num─âr serial

În fereastra deschisă se adaugă numărul serial:

  1. Click pe butonul ;
  2. Se bifeaz─â Numere de serie;

Se dă click în dreptul produsului în coloana Numere de serie și se adăugă acesta.

Se Valideaz─â recep╚Ťia.

Tip─ârirea Documentelor (NIR-ului)

Pentru a tipări documentul se urmăresc pașii:

1. Ap─âsa╚Ťi butonul Tip─âri╚Ťi;

2. Ap─âsa╚Ťi Tip─ârire Recep╚Ťie (NIR);

Proces de Facturarea produselor primite

Dup─â recep╚Ťia produselor, va ap─ârea butonul Creare Factur─â. Pentru a factura produsele primite se urm─âresc pa╚Öii:

1. Se acceseaz─â comanda de achizi╚Ťie;

2. Se apas─â butonul Creare factur─â;

În factura ciornă se apasă butonul Editare și se completează:

  1. Data facturii;
  2. Data contabil─â ╚Öi Data scaden╚Ťei;
  3. Se ap─âs─â click pe butonul Salveaz─â;
  4. Se ap─âs─â click pe butonul Confirm─â.

Astfel, factura va fi postat─â.

Proces Retur de produse stocabile

Returul unei comenzi de achizi╚Ťii se face urm─ârind pa╚Öii:

  1. Se acceseaz─â meniul Achizi╚Ťii ÔÇô Cereri de ofert─â;
  2. Se caut─â Comanda de achizi╚Ťie;

Se deschide comanda de achizi╚Ťie:

1. Se apas─â butonul Recep╚Ťie;

2. Se apas─â butonul Retur;

3. Se alege cantitatea dorit─â pentru retur (ex.1 buc)

4. Se apas─â butonul Retur.

5. Se Valideaz─â Returul.

6. Se Aplic─â Transfer imediat.

Proces Facturare Retur de produse stocabile

├Än comanda de achizi╚Ťie, se vor observa dou─â recep╚Ťii ╚Öi o singura factur─â. Pentru a factura produsele returnate se urm─âresc pa╚Öii:

1. Se apas─â butonul Creare Factur─â.

Factura not─â credit furnizor ciorn─â va primi numarul de RBILL/2022/10/.....

2. Se apas─â butonul Editare;

3. Se completeaz─â Data facturii;

4. Se completeaz─â Data contabil─â ╚Öi Data scaden╚Ťei;

5. Se apas─â butonul Salveaz─â;

6. Se Confirm─â Factura Not─â credit Furnizor.

Proces Facturare servicii

Pentru a introduce o factur─â de achizi╚Ťii servicii, se urm─âresc pa╚Öii:

1. Se acceseaz─â meniul Contabilitate;

2. Furnizori ÔÇô Facturi ÔÇô click pe butonul Creeaz─â.

Se completeaz─â:

  1. Se selecteaz─â Furnizorul din sistem;
  2. Se completeaz─â Referin╚Ť─â furnizor;
  3. Data facturii;
  4. Data contabil─â;
  5. Data scaden╚Ťei;
  6. Se adaug─â produsul de tip serviciu;
  7. Se introduce cantitatea și valoarea serviciului;
  8. Se d─â click pe butonul Salveaz─â.
  9. Se d─â click pe butonul Confirm─â.

Astfel, factura de servicii va fi postat─â.

Comenzi de achizi╚Ťie

Pentru a vizualiza toate comenzile se acceseaz─â meniul Achizi╚Ťii ÔÇô Comenzi de achizi╚Ťie. Din aceast─â fereastr─â se pot urm─âri comenzile dac─â au fost recep╚Ťionate ╚Öi/sau facturate.

Acest lucru se observ─â prin Starea facturii. Aceasta poate fi:

  • A╚Öteapt─â facturi ÔÇô comanda de achizi╚Ťie este nefacturat─â.
  • Nimic de facturat ÔÇô comanda de achizi╚Ťie este nerecep╚Ťionat─â ╚Öi nefacturat─â.
  • Facturat─â complet ÔÇô comanda de achizi╚Ťie este recep╚Ťionat─â ╚Öi facturat─â.

Furnizori

Crearea unui Partener se poate face ╚Öi din meniul de Achizi╚Ťii ÔÇô Comenzi ÔÇô Furnizori ÔÇô click butonul Creeaz─â

Se va deschide fereastra Partenerului unde se vor completa datele acestuia. Crearea unui partener nou este deschisă în manualul de utilizare Contacte.

Produse

Pentru a vizualiza produsele se acceseaz─â meniul Achizi╚Ťii ÔÇô Produse ÔÇô Produse.

Produsele vor fi afișate într-o vizualizare de tip kanban. Pentru a crea produse noi se apasă butonul Creează. Se va deschide o fereastră nouă cu șablonul produsului. Se vor completa datele:

  1. Sec╚Ťiunea Informa╚Ťii generale;
  2. Sec╚Ťiunea Atribute&Variante pentru a ad─âuga ╚Öi configura mai multe variante ale unui produs, precum culoare, form─â etc.
  3. Sec╚Ťiunea V├ónz─âri - Detalii despre Upsell&Cross ÔÇô Sell, Detalii despre eCommerce.
  4. Sec╚Ťiunea Achizi╚Ťie ÔÇô Se adaug─â furnizorul produsului dac─â este cazul,
  5. Sec╚Ťiunea Inventar - Detalii despre Opera╚Ťii, logistic─â ╚Öi stoc.
  6. Sec╚Ťiunea Contabilitate ÔÇô Se adaug─â contul de venit ╚Öi cheltuial─â a produsului dac─â este cazul.

Definirea unei reguli de comandare

Din acest meniu sau din meniul de Inventar, se pot completa ├«n ╚Öablonul produsului informa╚Ťii despre Achizi╚Ťii pentru a putea Rula planificarea. ├Än lista de produse se vor c─âuta produsele pentru care se doresc setarea unei reguli de comandare. Acest lucru este posibil cu ajutorul bare de c─âutare sau cu ajutorul filtrelor/ grup─âri.

1. În șablonul produsului se accesează Reguli comandare

2. Se apas─â butonul Creeaz─â

3. Se va alege Loca╚Ťia ÔÇô loca╚Ťia unde se va face recep╚Ťia produsului;

4. Cantitatea minim─â;

5. Cantitatea maxim─â;

6. Cantitate multipl─â;

C├ót timp stocul este ├«ntre minim si maxim, sistemul nu va propune comanda de achizi╚Ťie. Dac─â stocul va sc─âdea sub cantitatea minim─â, sistemul va propune s─â se comande cantitatea maxim─â. 

1. Dup─â definirea unei reguli de comandare se apas─â butonul Salveaz─â. 

├Än ╚Öablonul produsului, iconi╚Ťa se va schimba din Reguli comandare ├«n Min. Max

Ad─âugarea unui furnizor ├«n sec╚Ťiunea Achizi╚Ťii

Dac─â produsul nu are definit un furnizor, utilizatorul va trebui s─â il adauge ├«n sec╚Ťiunea Achizi╚Ťii. ├Än ╚Öablonul produsului se intr─â ├«n modul de EditareÔÇô sec╚Ťiunea Achizi╚Ťii ÔÇô se apas─â butonul Adaug─â o linie 

Se vor completa urm─âtoarele:

  1. Furnizor ÔÇô se ad─âuga un furnizor existent sau se poate crea unul nou, acces├ónd butonul Creeaz─â ╚Öi Editeaz─â;
  2. Cantitate
  3. Pre╚Ť
  4. Timp total de livrare
  5. Se apas─â butonul Salveaz─â.

Not─â!! Comanda de achizi╚Ťie depinde de furnizorul care este definit ├«n produs. Daca nu este definit furnizorul, sistemul va desemna o activitate c─âtre utilizator pentru a lua m─âsurile necesare pentru a ad─âuga un furnizor. ├Än cazul ├«n care sunt defini╚Ťi doi furnizori ├«n ╚Öablon de produs, comanda de achizi╚Ťie se va face pe primul furnizor din list─â. Ace╚Ötia se ordoneaz─â cu ajutorul butonul .


Scenariu Reguli de comandare

Regula de comandare ÔÇô daca produsul respectiv este pe o comand─â de v├ónzare ╚Öi nu e disponibil ├«n stoc se va genera o comand─â de achizi╚Ťie

Comanda de vânzare

Dup─â realizarea unei comenzi de v├ónzare, iar produsul are setat furnizorul ╚Öi o regul─â de comandare, sistemul va crea o cerere de ofert─â. 

Cererea de ofert─â (Achizi╚Ťii)

Aceast─â cerere de ofert─â se reg─âse╚Öte ├«n modulul Achizi╚Ťii ╚Öi va fi ├«n stare de Ciorn─â (Cdo).

În coloana Document sursă este completată comanda de vânzare pentru care s-a declanșat regula de comandare.

Not─â!! Dac─â exist─â o cerere de ofert─â ├«n starea de Ciorn─â (Cdo), sistemul va ad─âuga linii sau va aduna cantit─â╚Ťile pentru produsele comandate.

Utilizatorul va parcurge pa╚Öii standard de confirmare cerere de ofert─â ÔÇô recep╚Ťie ÔÇô facturare furnizor.

Variante de produs

Dac─â ├«n sistem sunt configurare ╚Öi variante de produs pentru a le vizualiza se acceseaz─â meniul Achizi╚ŤiiÔÇô Produse ÔÇô Variante de produs. Se va deschide o fereastra cu toate produsele, inclusiv ╚Öi variantele de produs. Fereastra este deschis─â ├«ntr-o vizualizare de tip list─â.

Raportare

Pentru a accesa rapoarte de achizi╚Ťii se acceseaz─â meniul Achizi╚Ťii ÔÇô Raportare ÔÇôAchizi╚Ťii . Se va deschise o fereastr─â de tip grafic liniar. Acest raport de v├ónz─âri se refer─â la comenzile de achizi╚Ťii.

Pentru a comuta ├«ntr-o vizualizare de tip Pivot se apas─â butonul din drepta. Din stanga ferestrei se vor alege Indicatorii dori╚Ťi, se va filtra dup─â perioada dorit─â sau grupa dup─â anumite criterii.

În cadrul raportului se pot schimba axele (), extinde datele () sau se poate descărca tabelul în format xlsx ().