Modul Contabilitate
Modulul de contabilitate în Odoo este proiectat pentru a gestiona toate aspectele contabile ale unei afaceri. Acesta oferă o gamă largă de funcționalități pentru a facilita înregistrarea și monitorizarea tranzacțiilor financiare.
Tipuri Reconciliere Factură
Reconcilierea unei încasări/plăți la factură poate fi considerată ca o etapă de reconciliere în ceea ce privește facturile. Acest proces constă în asocierea încasării/plății primite de la client/furnizor cu factura corespunzătoare emisă către client/furnizor.
În sistemul Odoo o încasare/plată către client/furnizor se poate face în trei moduri:
- Prin înregistrarea încasării/plății direct din factură;
- Prin înregistrarea unei încasări/plăți și reconciliată ulterior cu factura;
- Prin operarea unui extras de bancă, fie manual, fie printr-un import într-un format compatibil.
Înregistrare încasare/plată direct din factură
Pentru o înregistrare de încasare la o factură de la un client, se vor urma pașii:
- Se accesează meniul Contabilitate – Facturi Clienți și se găsește factura corespunzătoare pentru care se dorește înregistrarea încasării.
- Se deschide factura și se apasă butonul Înregistrează Plata în partea de sus a paginii.
- În fereastra nouă deschisă se completează informațiile relevante despre încasare/plată, cum ar fi data plății, metoda de plată și suma plătită (parțial sau total).
După introducerea informațiilor se apasă butonul Crează plata.
Dacă este o încasare parțilă, factura va avea statusul de plătit „Parțial”
Dacă este o încasare totală, factura va avea statusul de plătit „În plată”
Notă!!! După validarea registrelor de numerar sau a extraselor de bancă, facturile vor trece din „În plată” în “Plătit”.
Înregistrare încasare/plată și reconciliere ulterioră cu factura
Pentru a înregistra o încasare se accesează Contabilitate – Clienți – Plăți
Se apasă butonul Creează
Se va deschide o nouă fereastra unde se vor completa următoarele:
- Tip de plată – se bifează plată sau încasare;
- Clientul – se selectează din sistem clientul
- Valoare plată – se introduce valoarea
- Data – data încasării
- Memo – se completează o notă
- Jurnal – se selectează jurnalul (Numerar, Bancă, Trezorerie etc)
- Metoda de plată
- Se apasăbutonul Salvează și se Confirmă.
Pentru a reconcilia încasarea cu factura se apasă butonul Potrivirea Plății.
În ecranul de reconciliere se selectează încasarea și factura care trebuie reconciliată. Acest lucru se face printr-un click. Dacă se selectează greșit se va apasă butonul „– “ din fața înregistrării.
După selectarea încasării și a facturii se apasă butonul Reconciliază.
După reconcilierea înregistrărilor, acestea vor dispărea din ecranul de reconciliere.
Fiind un exemplu de încasare parțială, în partea de jos a facturii arată și valoarea scadentă.
Dacă este o încasare parțilă, factura va avea statusul de plătit „Parțial”
Dacă este o încasare totala, factura va avea statusul de plătit „În plată”
Notă!!! După validarea registrelor de numerar sau a extraselor de bancă, facturile vor trece din „În plată” în “Plătit”.
Operarea unui extras bancar
Operarea unui extras bancar manual
Pentru a opera manual un extras bancar, se accesează Contabilitate – Imagine de ansamblu – Jurnalul dorit