Registru de casă
🔹

Registru de casă

Companiile care efectuează operațiuni cu numerar trebuie să întocmească zilnic registrul de casă, un document care conține toate operațiunile cu numerar realizate prin casierie într-o anumită zi. Întocmit pe baza unor documente justificative, acesta este necesar nu doar pentru înregistrarea operativă a încasărilor și plăților în numerar, ci și pentru stabilirea soldului de casă sau înregistrarea în contabilitate a operațiunilor cu numerar.

Configurare

Configurare Categorie de produs

Se accesează modulul Inventar – Configurare – Categorii de produse

Se va apasă butonul Creează și se vor completa următoarele:

  • Numele categoriei – Cheltuieli privind alte materiale consumabile;
  • Metoda de cost;
  • Evaluarea stocurilor;
  • Contul de cheltuieli – se selectează contul contabil din sistem ( 6028 Cheltuieli privind alte materiale consumabile)

Se apasă butonul Salvează.

Notă!!! De recomandat confirmarea contabilității pentru conturile contabile și evaluarea stocurilor.

Pentru fiecare categorie de produs se va crea și produsul aferent. Cheltuielile pe care o companie le poate avea sunt enumerate în imaginea de mai jos:

Configurare Produs

Pentru a crea un produs nou, se accesează modulul Inventar – Produse – Produse – Creează

În fereastra deschisă se vor completa următoarele:

Secțiunea Informații generale

  • Numele produsului - Cheltuieli privind alte materiale consumabile;
  • Tip produs – Service;
  • Politică de facturare – Livrate/ comandate;
  • Unitatea de măsură;
  • Taxe client;
  • Categorie produs - Cheltuieli privind alte materiale consumabile;
  • Referința internă;

Secțiunea Achiziții

  • Taxe Furnizor;
  • Politica de control – cantități comandate;

Secțiunea Contabilitate

  • Contul de cheltuieli;


După configurarea produsului se apasă butonul Salvează.

Produsele care pot fi configurate în sistem sunt enumerate în imaginea de mai jos:



Flux operare Registru de Casă

Înregistrarea unei facturi/ bon fiscal

Pentru a înregistra o factură plătită cu numerar sau un bon fiscal cu RO-ul companiei pe el, se accesează modulul de Contabilitate – Furnizori – Facturi – Creează:

În fereastra deschisă se vor urmări pașii:

  • Se alege Furnizorul;
  • Se completează Referință furnizor – aici se va completa cu numărul facturii/bonului fiscal;
  • Se completează Referință plată – aici se va completa cu numărul chitanței;
  • Se alege Data facturii;
  • Se alege Data contabilă;
  • Se alege Data scadenței;
  • Se adaugă produsul de tip serviciu – Cheltuieli privind alte materiale consumabile. Se adaugă Produse apăsând pe butonul Adăugă o linie, de unde se va selecta dintre mai multe produse deja existente sau se dă click pe butonul Creează și Editează pentru a crea un nou produs;
  • Se completează Prețul unitar fără cota de TVA;
  • Se alege cota de TVA aferentă produsului din factură/ bon fiscal;
  • Se Salvează factura;
  • Se Confirmă factura.