Modul Contacte
🔹


Modul Contacte

Crearea unui Partener

Pentru a crea un Partener, se accesează meniul Contacte – click pe butonul Creează:

În cadrul formularului de creare a unui client/partener câmpurile obligatorii sunt:

  • Tipul partenerului: poate fi „Individual” pentru persoane fizice sau „Companie” pentru persoane juridice;
  • TVA - Codul fiscal al Partenerului.

Pentru ca sistemul să preia automat datele partenerului se va completa Țara (ex. România) și se introduce Codul fiscal al Partenerului:

ATENȚIE!! Se va introduce fără RO, deoarece sistemul va completa automat dacă Partenerul este plătitor de TVA sau nu.

După completarea datelor Partenerului, se apasă butonul Salvează.

Notă!! O altă variantă de completare automată este ca în câmpul TVA sa se completeze cu RO12157628 și să nu se completeze nimic în câmpul Țara.

După completarea automată al Partenerului, se observă că au apărut două câmpuri

  • Romania – E-Invoincing se bifează dacă se folosește modulul de generare facturi ubl.
  • Romania- Old Name se completează cu numele vechi în cazul în care Partenerul și-a schimbat numele.

În partea dreaptă a ecranului se află câmpurile adiționale despre persoana fizică/juridică pe care o creați.

  • Câmpul Telefon și Mobil se completează cu numărul de telefon al clientului/partenerului;
  • Câmpul Email se completează cu adresa de email la care se trimit facturile și ofertele;
  • Câmpul Pagină Web se completează cu site-ul web (în cazul în care există unul);
  • Câmpul Limba se completează cu limba clientului;
  • Câmpul Etichete se completează dacă se dorește o evidențiere a Partenerului.

În șablonul Partenerului există următoarele secțiuni:

Secțiunea Contacte & Adrese

Se pot adăuga contacte ce țin de partener sau alte adrese de facturare și livrare. Pentru a adăuga aceste detalii, se apasă butonul Adaugă:

 

După apăsarea butonului, se va deschide o nouă fereastră în care se va completa datele despre alte adrese/contacte:

  • Se bifează tipul adresei (Contact, Adresă de facturare, Adresă de livrare, Altă adresă, Adresă privată);

  • Se completează Numele Contactului;
  • Titlu;
  • Funcția;
  • Date din cartea de identitate (CI, CI Eliberat, CNP);
  • Dată naștere;
  • Gen;
  • Mijloc de transport;
  • E-mail, telefon și mobil;
  • Alte note interne.

Se apasă butonul Salvează & Închide. Dacă se dorește o altă adresă se apasă butonul Salvează&Creează nou(ă).

Secțiunea Vânzări &Achiziții

Pentru a completa date despre vânzări și achiziții în cadrul clientului/partenerului pe care doriți să-l creați.

Vânzări:

  • Agent de Vânzari;
  • Termene de plată - puteți selecta termenul de plată din lista pe care o aveți disponibilă. Acest termen de plată se va propaga în facturile clientului;
  • Liste de prețuri - Câmpul Liste de Prețuri se completează cu o listă personalizată de prețuri;
  • Metode de livrare;
  • Cod Client Saga.

Achiziție:

  • Termene plată;
  • Cod Furnizor Saga;
  • Momento de primire;
  • Monedă furnizor.

Informație fiscală – Poziție fiscală.

Diverse: Referință, Pagina Web, Industrie.

Secțiunea Contabilitate  

Se completează Conturile bancare prin apăsarea butonului Adaugă o linie.

 

Dublarea partenerului

Dacă Partenerul există deja în sistem, Odoo va afișa un mesaj ca în imaginea de mai de jos.