Modul CRM
­čö╣


Customer Relationship Management (CRM)

ÔÇőModulul de Customer Relationship Management (CRM) din Odoo este o component─â esen╚Ťial─â a sistemului Odoo, care ofer─â instrumente ╚Öi func╚Ťionalit─â╚Ťi pentru gestionarea ╚Öi ├«mbun─ât─â╚Ťirea rela╚Ťiilor cu clien╚Ťii. Odoo CRM are ca scop s─â ajute companiile s─â gestioneze interac╚Ťiunile cu clien╚Ťii, s─â urm─âreasc─â v├ónz─ârile ╚Öi s─â ├«mbun─ât─â╚Ťeasc─â procesele de v├ónzare.

Configurare Echipe de vânzări

Pentru a crea o nou─â echip─â de v├ónz─âri, accesa╚Ťi CRM ÔÇú Configurare ÔÇú Echipe de V├ónz─âri ╚Öi apoi ap─âsa╚Ťi pe butonul Creez─â.

Pe pagina de creare, seta╚Ťi o Adres─â de Email Alias pentru a genera automat un lead/opportunitate pentru aceast─â echip─â de v├ónz─âri de fiecare dat─â c├ónd este trimis un mesaj la acea adres─â de email unic─â. Alege╚Ťi dac─â dori╚Ťi s─â accepta╚Ťi e-mailuri de la Toat─â lumea, Parteneri Autentifica╚Ťi sau Doar Urm─âritori.

Seta╚Ťi un Obiectiv de Facturare dac─â aceast─â echip─â are obiective specifice de venit lunar. Stabili╚Ťi un Domeniu pentru a atribui lead-urile/opportunit─â╚Ťile acestei echipe de v├ónz─âri bazat pe filtre specifice, cum ar fi ╚Ťara, limbajul sau campania.

Pentru a ad─âuga membri la o echip─â de v├ónz─âri, ap─âsa╚Ťi pe butonul Ad─âug─â din sec╚Ťiunea Membri atunci c├ónd edita╚Ťi pagina de configurare a echipei de v├ónz─âri. Selecta╚Ťi un agent de v├ónz─âri din meniul derulant sau crea╚Ťi un agent de v├ónz─âri nou.

Not─â!!! O persoan─â poate fi ad─âugat─â ca membru de echip─â sau Lider de echip─â la mai multe echipe de v├ónz─âri, permi╚Ť├óndu-le astfel s─â aib─â acces la toate fluxurile de lucru de care au nevoie.

Configurare Tipuri de Activitate

Se acceseaz─â meniul Configurare ÔÇú Tipuri de Activitate. Aici, ve╚Ťi vedea o list─â de tipuri de activit─â╚Ťi existente sau pute╚Ťi ad─âuga tipuri de activit─â╚Ťi noi. Pentru a ad─âuga un tip nou, ap─âsa╚Ťi pe butonul Creeaz─â.

├Än fereastra de configurare, completa╚Ťi detaliile tipului de activitate. Aceste detalii pot include nume, categorie (de exemplu, ├«nt├ólnire, apel telefonic, e-mail, etc.), prioritate, notificare ╚Öi alte set─âri specifice.

Dup─â ce a╚Ťi configurat tipul de activitate conform preferin╚Ťelor dvs., asigura╚Ťi-v─â c─â ap─âsa╚Ťi pe butonul Salveaz─â.

Not─â! ├Än aceea╚Öi sec╚Ťiune de configurare, pute╚Ťi edita sau ╚Öterge tipurile de activit─â╚Ťi existente sau pute╚Ťi crea altele noi, ├«n func╚Ťie de nevoile dvs.

Dup─â configurarea tipurilor de activit─â╚Ťi, acestea vor fi disponibile pentru utilizatori atunci c├ónd ├«nregistreaz─â activit─â╚Ťi ├«n cadrul modulelor CRM sau ale altor module Odoo, cum ar fi V├ónz─âri sau Proiecte. Utilizatorii pot selecta tipul de activitate potrivit pentru fiecare interac╚Ťiune ╚Öi pot urm─âri activit─â╚Ťile ├«n sistem. Configurarea tipurilor de activit─â╚Ťi permite o gestionare mai eficient─â a interac╚Ťiunilor cu clien╚Ťii ╚Öi o mai bun─â urm─ârire a activit─â╚Ťilor de v├ónz─âri ╚Öi servicii.

Configurarea Etichetei

Etichetele reprezint─â o modalitate de a grupa ╚Öi clasifica datele ├«n func╚Ťie de anumite caracteristici, teme sau criterii comune. Etichetele sunt utilizate pentru a organiza ╚Öi identifica mai u╚Öor contactele, oportunit─â╚Ťile de v├ónzare, activit─â╚Ťile sau alte ├«nregistr─âri din CRM.

Utilizatorii pot eticheta activit─â╚Ťile (cum ar fi apelurile telefonice sau ├«nt├ólnirile) cu etichete care indic─â nivelul de prioritate sau starea activit─â╚Ťii. Acest lucru ajut─â la gestionarea ╚Öi urm─ârirea activit─â╚Ťilor ├«n func╚Ťie de importan╚Ť─â.

Se acceseaz─â meniul Configurare ÔÇú Etichete. Pentru a ad─âuga o etichet─â nou─â, utiliza╚Ťi c├ómpul de introducere a numelui etichetei ╚Öi ap─âsa╚Ťi Enter sau face╚Ťi clicl pe butonul Salveaz─â.

Dup─â ce a╚Ťi creat eticheta, aceasta va fi disponibil─â pentru a fi asociat─â cu contacte, oportunit─â╚Ťi, activit─â╚Ťi sau alte ├«nregistr─âri din modulul CRM.

Configurare Motivele pierderii

Configurarea motivelor de pierdere (sau motivele pentru care o v├ónzare nu a fost ├«ncheiat─â cu succes) ├«n modulul CRM al platformei Odoo v─â ajut─â s─â urm─âri╚Ťi ╚Öi s─â analiza╚Ťi motivele pentru care anumite oportunit─â╚Ťi de v├ónzare nu au avut succes. Se acceseaz─â meniul Configurare ÔÇú Motivele pierderii.

├Än fereastra de gestionare a motivelor de pierdere, ve╚Ťi vedea o list─â de motive existente sau un c├ómp pentru a crea motive noi. Pentru a ad─âuga un motiv nou, utiliza╚Ťi c├ómpul de introducere a numelui motivului ╚Öi ap─âsa╚Ťi Enter sau face╚Ťi click pe butonul Salveaz─â.

Configurare Cereri de extragere pist─â

Configurarea cererilor de extragere a pistelor (lead) ├«n modulul CRM al platformei Odoo v─â permite s─â solicita╚Ťi ad─âugarea sau modificarea pistelor ├«n sistem. Se acceseaz─â meniul Configurare ÔÇú Cereri de extragere pist─â.

Dup─â ad─âugarea cererii de extragere, configura╚Ťi informa╚Ťiile cererii, cum ar fi ╚Ť─âri, industrii sau echipa de v├ónzare responsabil─â, agentul de v├ónz─âri ╚Ö.a.

Se apas─â butonul Salveaz─â.

Flux CRM

Se accesează modulul CRM și se apasă butonul Creează. Se va adăuga contactul din sistem sau se va crea unul nou (se vor completa date precum telefon, e-mail) și se completează valoarea estimată, dacă este cazul.

Pentru salvare se apasă butonul Adaugă și pentru a completa datele se apasă butonul Editare.

În fereastra deschisă se mai pot completa următoarele:

┬Ě         ├Änchiderea estimat─â: se refer─â la momentul ├«n care se estimeaz─â c─â o oportunitate de v├ónzare sau un lead (poten╚Ťial client) va fi ├«nchis─â sau finalizat─â cu succes;

┬Ě         Prioritate: se refer─â la gradul de importan╚Ť─â sau urgen╚Ť─â atribuit unei sarcini, unei activit─â╚Ťi sau unui obiectiv;

┬Ě         Etichete: sunt cuvinte cheie sau termeni asociate cu con╚Ťinutul, obiectele sau informa╚Ťiile pentru a le organiza, clasifica ╚Öi identifica mai u╚Öor.

┬Ě         Note interne;

┬Ě         Informa╚Ťii suplimentare: Date despre Marketing, Numele contactului, func╚Ťia, mobil, Date diverse precum Recomandat de.

Statusul unei Oportunit─â╚Ťi este:

┬Ě         Nou(─â): Aceasta este statusul ini╚Ťial al unei oportunit─â╚Ťi.

┬Ě         Calificat: Odat─â ce oportunitatea a fost evaluat─â ╚Öi a fost stabilit c─â exist─â un interes real din partea clientului ╚Öi o poten╚Ťial─â oportunitate de v├ónzare, statusul poate fi schimbat ├«n "Calificat."

┬Ě         Propunere: Atunci c├ónd ave╚Ťi o discu╚Ťie sau o propunere detaliat─â cu clientul ╚Öi acesta este interesat s─â continue, statusul "Propunere" poate fi atribuit. Aici, detaliile ofertei, pre╚Ťurile ╚Öi termenii pot fi discuta╚Ťi ├«n detaliu.

┬Ě         C├ó╚Ötigat─â: Statusul Indic─â c─â a╚Ťi ob╚Ťinut cu succes acordul sau contractul cu clientul ╚Öi a╚Ťi ├«ncheiat tranzac╚Ťia. Oportunitatea a fost c├ó╚Ötigat─â cu succes.

Din oportunitatea creată se pot înregistra oferte de vânzare și întâlniri.

Butonul de Întâlnire va deschide fereastra Calendarului, unde se pot programa evenimente noi.

Butonul de Oferte sau butonul Ofertă nouă va deschide o fereastra nouă de unde se pot crea Oferte de vânzare. Pentru acest lucru se va apasă butonul de Creează și se vor adăuga produsele

Toate ofertele vor fi legate de oportunitatea creat─â.

Dacă se va finaliza prin livrarea și facturarea produselor (flux deschis în manual de vânzări) oportunitatea va fi câștigată (se va trece de către utilizator în statusul de Câștigat).