Proces Retur produs în garanție
💠


Proces Retur produs în garanție

Un retur aflat în garantie este o situație în care un produs achiziționat de la un producător sau un comerciant prezintă o problemă de funcționare în timpul perioadei de garanție. Acesta poate fi un defect de fabricație, o problemă cu componentele sau o problemă de performanță care afectează modul în care produsul funcționează.

În general, Odoo este fi un instrument util pentru gestionarea garanțiilor și a produselor aflate în reparații sau înlocuire. Pentru a face acest lucru, utilizatorul trebuie:

1.  Să creeze o locație pentru retur produse în garanție;

2.  Să creeze două tipuri de transferuri interne: unul din Stoc în locația Garanție și unul din locația Garanție în Stoc;

3.  Transferul produsului în locația Garanție;

4.  Rezolvarea produsului aflat în garanție.

Crearea unei locații pentru retur produse în garanție

Meniul Inventar – Configurare – Locații – Creează:

Se denumește Nume locație, se alege tip locație Locație internă, se bifează Locație retur:

Se apasă butonul Salvează.

ATENȚIE!!! Nu se selectează Locație principală.

Tipuri de operații

Pentru a configura cele două tipuri de operații se accesează modulul Inventar – Configurare – Tipuri de operații

Se creează două tipuri de operații:

a) Transfer în Garanție: se completează Tip operație (Transfer în Garanție), Cod (GR), Tip Operație (Transfer intern), Locația sursă implicită (WH/Stock), Locația destinație implicită (Garanție):

Se apasă butonul Salvează.

b) Transfer din Garanție: se completează Tip operație (Transfer din Garanție), Cod (GR), Tip Operație (Transfer intern), Locația sursă implicită (Garanție), Locația destinație implicită (WH/Stock):

Transfer produs în Garanție

Astfel, produsul va fi transferat în Locația Garanție până se lămurește ce se întamplă. Pentru a face acest lucru se accesează: Inventar – Operații – Transferuri – Creează

Se creează un Transfer : Se alege contactul (Furnizorul), Tip Operație (Transfer în Garanție), Produsul:

Se Marchează De Efectuat, apoi se Verifică disponibilitatea și se Validează transferul.

Se va deschide fereastra Transfer Imediat?

Se apasă butonul Aplică.

Dacă este necesară tipărirea transferului se apasă butonul Tipăriți – documentul Transfer intern, iar pentru furnizor documentul Livrare (Aviz).

Instrucțiuni pentru Rezolvare Proces

Se pot întâlni trei cazuri:

1) Dacă se înlocuiește produsul sau se repară: se face din locația Garanție în locația WH/Stoc

Se alege contactul (Furnizorul), Tip Operații (Transfer din Garanție), Produsul.

Se Marchează De Efectuat, apoi se Verifică disponibilitatea și se Validează.

Se apasă butonul Aplică.

Opțional! Se va lista din butonul Tipăriți – Transfer intern

2) Dacă Furnizorul refuză garanția: se va face ajustare de inventar direct în locația Garanție și se va casa produsul sau oricare altă procedură internă: Inventar- Operații – Documente inventariere

Se va deschide fereastra Documente inventariere: Se denumește inventarul, se alege locația și produsul.

Se apasă butonul Pornire Inventar.

Se ajustează inventarul și se Validează.

După validarea inventarului, din butonul Tipăriți se poate printa documentul aferent inventarului/ casării produsului

3) Daca vine o factura de la furnizor (credit note): se va înregistra factura de discount și se va scădea din soldul de la furnizor. Se va face ajustare de inventar la fel ca la punctul 2).