E-Factura Clienți
🔹

Instrucțiuni e-Factura Clienți


​După ce ați completat setările pentru sincronizarea cu ANAF, incluzând configurarea token-ului și stabilirea perioadei de așteptare a facturilor electronice în sistem înainte de a fi expediate automat, aveți posibilitatea să reveniți la stadiul de Ciornă și Posta pentru facturile care au fost deja postate și nu au fost plătite.

​La postarea facturii, veți primi notificarea că aceasta va fi procesată asincron de către serviciul de facturare electronică UBL 2.1 (CIUS-RO). Utilizați butonul Process Now pentru a trimite imediat factura, dacă este necesar.

În fereastra facturii se va vedea câmpul Facturare Electronică cu următoarele statusuri: Pentru trimitere, Trimis, Pentru Anulare, Anulat.

Când câmpul Facturare Electronică are statusul Pentru trimitere, fereastra va arăta următoarele câmpuri:

Dacă sunt erori la transmiterea facturilor, sistemul va afișa un mesaj de eroare, iar utilizatorul trebuie să acceseze detaliile facturii pentru a corecta/completa informațiile, cum ar fi adresa, localitatea, etc.

Când câmpul Facturare electronică are statusul Trimis, fereastra va arăta următoarele câmpuri:

​Dupa procesarea e-Facturii de către SPV, în fereastra Facturii va apărea linkul Download from ANAF, de unde puteti descarca arhiva cu semnatura SPV in cazul validarii e-Factura.

​Odoo trimite periodic cereri către SPV pentru a afla starea Facturii. După trimiterea cu succes, veți găsi în istoricul mesajelor o înregistrare indicând că "Factura a fost trimisă către ANAF, în așteptarea validării".

​Facturile se pot grupa după Facturare electronică ( modulul de Contabilitate – Facturi Clienți – grupează după Facturare electronică). Această grupare se poate pune la Favorite.