Instrucțiuni e-Factura Clienți
După ce ați completat setările pentru sincronizarea cu ANAF, incluzând configurarea token-ului și stabilirea perioadei de așteptare a facturilor electronice în sistem înainte de a fi expediate automat, aveți posibilitatea să reveniți la stadiul de Ciornă și Posta pentru facturile care au fost deja postate și nu au fost plătite.
La postarea facturii, veți primi notificarea că aceasta va fi procesată asincron de către serviciul de facturare electronică UBL 2.1 (CIUS-RO). Utilizați butonul Process Now pentru a trimite imediat factura, dacă este necesar.
În fereastra facturii se va vedea câmpul Facturare Electronică cu următoarele statusuri: Pentru trimitere, Trimis, Pentru Anulare, Anulat.
Când câmpul Facturare Electronică are statusul Pentru trimitere, fereastra va arăta următoarele câmpuri:
Dacă sunt erori la transmiterea facturilor, sistemul va afișa un mesaj de eroare, iar utilizatorul trebuie să acceseze detaliile facturii pentru a corecta/completa informațiile, cum ar fi adresa, localitatea, etc.
Când câmpul Facturare electronică are statusul Trimis, fereastra va arăta următoarele câmpuri:
Dupa procesarea e-Facturii de către SPV, în fereastra Facturii va apărea linkul Download from ANAF, de unde puteti descarca arhiva cu semnatura SPV in cazul validarii e-Factura.
Odoo trimite periodic cereri către SPV pentru a afla starea Facturii. După trimiterea cu succes, veți găsi în istoricul mesajelor o înregistrare indicând că "Factura a fost trimisă către ANAF, în așteptarea validării".
Facturile se pot grupa după Facturare electronică ( modulul de Contabilitate – Facturi Clienți – grupează după Facturare electronică). Această grupare se poate pune la Favorite.