Modul Vânzări (S)
🔹


Modul Vânzări (S)

Modulul de vânzări în Odoo reprezintă inima operațiunilor comerciale, oferind o platformă centralizată și eficientă pentru gestionarea întregului ciclu de vânzare. De la identificarea potențialilor clienți și gestionarea ofertelor până la urmărirea comenzilor și facturării, acest modul asigură o experiență completă și integrată.

Se accesează aplicația Vânzări. În ecranul principal sunt prezentate toate cererile de ofertă într-o vizualizare de tip listă.

Pentru a schimba modul de vizualizare se accesează iconițele din partea dreaptă a ecranului. Există posibilitatea de a alege vizualizarea de tip kanban, pivot, grafic, calendar și activitate.

Oferta

Filtrare, grupare și căutare

Meniul Oferte include atât ofertele care se află în diferite stadii, cât și comenzile anulate care nu implică mișcări de stoc. Aceasta poate include ofertele care așteaptă aprobarea sau respingerea, ofertele acceptate sau respinse și comenzile anulate.

În partea dreapta a ecranului este starea ofertei, aceasta poate fi:

  • Ofertă, atunci când urmează a fi trimisă către client pentru aprobarea acestuia;
  • Ofertă trimisă când a fost deja trimisă către client;
  • Anulată când oferta este anulată;
  • Comandă de vânzare când oferta este acceptată de client și urmează a fi întocmită factura și produsele livrate.
  • Închisă atunci când s-a finalizat livrarea și facturarea produselor livrate.

Căutarea ofertelor: În bara de căutare Caută se elimină filtru Ofertele mele și se caută după numele Clientului:

Filtrarea ofertelor : Se apasă pe butonul Filtre -> Se Adaugă un filtru personalizat -> Se alege filtru dorit-> Se apasă Aplică

Notă!!! Filtru permite selectarea după anumite criterii:


Gruparea ofertelor: Se apasă pe butonul Grupează după -> Se Adaugă un grup personalizat-> Se alege Stare-> Se apasă butonul Aplică:


Astfel, Ofertele sunt afișate după gruparea selectată:

Proces de vânzare produse stocabile

Crearea unei Oferte

Pentru a deschide o Ofertă se urmăresc pașii:

  1. Se accesează meniul Vânzare;
  2. Se apasă butonul Creează

În comanda de vânzare deschisă:

  1. Se alege Clientul– se adăugă un client existent sau se poate crea unul nou, accesând butonul Creează și Editează;
  2. Adresa de facturare;
  3. Adresa de livrare – sistemul preia implicit adresa Clientului. Dacă este altă adresă de livrare, se selectează sau se dă click pe butonul Creează și Editează pentru a crea una noua.
  4. Liste de prețuri;
  5. Termen de plată;
  6. Se adaugă produsele apăsând pe butonul Adăugați un produs, de unde se va selecta dintre mai multe produse deja existente sau se da click pe butonul Creează și Editează pentru a crea un nou produs. Se completează Cantitatea și Prețul unitar, dacă nu este completat în șablonul Produsului;
  7.  Se Salvează oferta

Notă!! 

  • Sistemul Odoo va genera un număr pentru oferta de vânzare (S0000x) și va avea starea de Cdo; 
  • ​În secțiunea Produse opționale puteți adăuga alte produse la ofertă care să fie opționale;
  • ​În secțiunea Alte informații se pot adăuga detalii despre Vânzare (Agent de vânzare), Facturare (poziție fiscală), Livrare (Politică de livrare, Data livrării), Trasabilitate (Document sursă).

Trimiterea proformei

Atunci când oferta este creată și se află în starea Ofertă, aceata poate fi tipărită ca proformă și trimisă clientului pentru aprobare sau pentru refuz. Acest tip de ofertă nu generează în spate nicio mișcare de stoc.

Trimiterea prin email a ofertei

Pentru a trimite oferta către client trebuie să apăsați pe butonul Trimite prin email din partea stânga sus a ecranului.

Se va deschide o fereastră nouă cu email-ul dumneavoastră și în câmpul Destinatari sistemul va introduce automat clientul pentru care a fost făcută această ofertă (dacă în datele partenerului a fost completată informația).

După ce apăsați pe Trimite veți fi direcționat înapoi la ecranul ofertei. Veți observa că starea acesteia s-a schimbat și că acum este Ofertă Trimisă.

Proces de livrare a produselor stocabile

​Meniul Comenzi conține comenzile care au fost plasate de către utilizator și care se află în diferite stadii. În funcție de stadiul comenzilor, acestea pot fi în așteptare, în procesare, confirmate sau finalizate.

Notă!! După acceptarea ofertei de către client și validarea în sistem, aceasta va trece în Comandă de vânzare.

Livrarea integrală a produselor

Pentru a livra produsele din comanda de vânzare se vor urmări pașii:

1. Se va Confirma oferta de vânzare. Oferta se transformă în Comandă de vânzare.