Restricționarea metodei de livrare și a metodei de plată (T)
🔹

Restricționarea metodei de livrare și a metodei de plată

​Standard, în sistemul Odoo, un Partener poate face o comandă și selecta metodele de livrare și metodele de plată configurate în sistem.

Metoda de livrare

Metoda de plată

Finalizarea unui coș de cumpărături

​Dacă utilizatorii se confruntă cu clienți care trebuie retricționați, de exemplu pentru că lansează comandă cu plată ramburs, dar nu ridică comanda, în sistemul Odoo există opțiunea de a adăuga o etichetă. În acest mod clienții etichetați nu vor avea acces la metoda de plată ramburs sau cu OP, ci doar la plata cu cardul la plasarea comenzii.



Adăugarea unei etichete în Partener

​Se accesează meniul Contacte – se caută Partenerul și în secțiunea de Vânzări & Achiziții se adaugă eticheta Restricționat.

Această etichetă este comună pentru Partener, Metodă de livrare și Metodă de plată. Prin adăugarea acestei etichete, sistemul va lega Partenerul de Metoda de livrare și Metoda de plată.

 

 

Configurarea unei metode de livrare și a unei metode de plată pentru Partener

​Se accesează meniul Contacte – se caută Partenerul și în secțiunea de Vânzări & Achiziții se adaugă metodele dorite în câmpul Metoda de livrare și Metoda de plată (en. Acquirer). Această setare va apărea în coșul de cumpărături al Partenerului, adică aceste metode vor fi bifate automat.


 

Restricționarea metodei de livrare (expediere)

​În sistemul Odoo se adaugă eticheta în Metoda de livrare (expediere). Acest lucru se face prin accesarea modulului de Vânzări – Configurare – Metode de expediere:

În Fan Courier – Ramburs -> Secțiunea Colector plată -> Se adaugă eticheta Restricționat –> Se apasă butonul Salvează.

​Dacă este adăugată eticheta în Partener și în metoda de livrare (expediere), la check-out, clientul va vedea următoarele metode de expediere cu metodele de plată aferente.

Metoda de livrare Fan Courier -Ramburs nu va fi accesibilă pentru selectare!



Restricționarea metodei de plată

​În Odoo, se adaugă eticheta în Colectori plăți. Acest lucru se face prin accesarea modulului de Vânzări – Configurare – Colectori de plăți

În Colectorul de plăți -> La livrare -> secțiunea Configurare -> se adaugă eticheta Restricționat în câmpul Restricționează pentru partenerii cu tabel -> Se apasă butonul Salvare.

 

​Dacă este adăugată eticheta în Partener și în metoda de plată, la check-out, clientul va putea alege Metoda de livrare (expediere) Fan Curier - Ramburs, dar nu va mai avea disponibilă metoda de plată Ramburs pentru selectare.

Notă! 

  • Clientul nu va putea Finaliza comanda decât dacă alege altă metodă de livrare cu metodele de plată aferente acesteia.
  • Dacă este pusă eticheta Restricționat metodei de plată La livrare (Ramburs), atunci se aplică la toate metodele de livrare (expediere). Adică clientul nu va mai putea selecta La livrare (Ramburs) la niciuna din metodele de livrare (expediere)