Modul Contracte (T)
🔹

Modul Contracte

Modulul Contracte permite personalizarea secvențelor și a șabloanelor pentru acestea.

Instalare Modul Contracte 

Pentru a instala modulul Contracte în Odoo, urmați acești pași:

  1. Accesați modulul Aplicații;
  2. Alegeți opțiunea Categorii – Toate;
  3. În bara de căutare, tastați Contracte:
  4. Selectați modulul Contracte din rezultatele căutării;
  5. Apăsați butonul Instalează.

Drepturi utilizatori

Pentru a avea acces la Contracte există trei tipuri de utilizatori:

  • Client;
  • Utilizator – Acest tip de utilizator poate vedea contractele, dar nu le poate edita.
  • Manager – Acest tip de utilizator poate gestiona contractele prin crearea, modificarea și închiderea acestora.

Configurarea unui Tip de Contract

Se accesează Modulul de Contract


În meniul Configurare – Tip Contract – click pe butonul Creează

În fereastra Tipului de Contract se urmăresc pașii:

  1. Se completează numele Tipului de Contract;
  2. Se selectează Raportul Contractului;
  3.  Se selectează Secvența din care se va aloca numere contractelor.
  4. Se apasă butonul Salvează.

 Există trei modalități de creare a contractelor:

1)      Din modulul de Contracte;

2)      Din modulul de Contacte;

3)      Din modulul de Vânzări.

Crearea unui contract din modulul de Contracte

a)       Se va accesa modulul Contracte – Creează și se vor completa următoarele:

​1.       Data contract – data de început al contractului;

​2.       Data închidere – data de sfârșit al contractului;

​3.       Tip – se selectează tipul de contracte din sistem sau se creează unul nou

​4.       Partener – se selectează partenerul din sistem.

​5.       Descriere – se completează o descriere a contractului

​6.       Moneda – se selectează moneda contractului

​7.       Se apasă butonul Alocă număr – Sistemul va genera un număr de contract din secvența definită;

ATENȚIE! Dacă se editează numărul contractului, la urmărul contract, sistemul va da următorul număr din secvența definită. Se recomandă evitarea editării!.

​8.       Se apasă butonul Salvează. După salvarea contractului se observă că statusul acestuia este Ciornă.

​9.       După ce se apasă butonul În derulare, contractul va trece din statusul Ciornă în statusul În derulare.

​10.   Dacă se încheie contractul înainte de Data închidere se apasă butonul Închide contract. Contractul va trece în statusul Închis.

​11.   Pentru tipărirea contractului se apasă butonul Tipărește.

Pentru o vizualizare a contractelor, în modulul Contracte se vor observa contractele definite în sistem, tipurile de contracte aferente Partenerilor și în ce status se află acestea.


Crearea unui contract din modulul de Contacte

a)       Se caută Partenerul pentru care se dorește crearea unui contract


b)      În Partener se accesează butonul Contracte

În Partener – butonul Contracte se va observa câte contracte sunt definite pentru el, ce tipuri de contracte sunt definite și în ce statusuri se află acestea.

c)       Se creează Contractul și se vor completa următoarele

​1.   Data contract – data de început al contractului;

​2.   Data închidere – data de sfârșit al contractului;

​3.   Tip – se selectează tipul de contracte din sistem sau se creează unul nou;

​4.   Din această modalitate de creare a contractului, partenerul este selectat automat;

​5.   Descriere – se completează o descriere a contractului;

​6.   Moneda – se selectează moneda contractului;

​7.   Se apasă butonul Alocă număr – Sistemul va genera un număr de contract din secvența definită;

ATENȚIE! Dacă se editează numărul contractului, la crearea unui alt contract sistemul va da următorul număr din secvența definită. Se recomandă evitarea editării!

​8.   Se apasă butonul Salvează. După salvarea contractului se observă că statusul acestuia este Ciornă.

​9.   După ce se apasă butonul În derulare, contractul va trece din statusul Ciornă în statusul În derulare.

​10.   Dacă se încheie contractul înainte de Data închidere se apasă butonul Închide contract. Contractul va trece în statusul Închis.

​11.   Pentru tipărirea contractului se apasă butonul Tipărește.

Crearea unui contract din modulul de Vânzări

​Pentru a crea un contract din modulul de Vânzări se creează oferta de vânzare conform pașilor standard : din modulul de Vânzări – se apasă butonul Creează. După selectarea clientului se apasă butonul Link extern:

Se va deschide o fereastră nouă cu Partenerul și se va apăsa butonul Contracte:

Se creează Contractul și se vor completa următoarele câmpuri:

​1.   Data contract – data de început al contractului;

​2.   Data închidere – data de sfârșit al contractului;

​3.   Tip – se selectează tipul de contracte din sistem sau se creează unul nou;

​4.   Din această modalitate de creare a contractului, partenerul este selectat automat;

​5.   Descriere – se completează o descriere a contractului;

​6.   Moneda – se selectează moneda contractului;

​7.   Se apasă butonul Alocă număr – Sistemul va genera un număr de contract din secvența definită;

ATENȚIE! Dacă se editează numărul contractului, la crearea unui alt contract sistemul va da următorul număr din secvența definită. Se recomandă evitarea editării.

​8.   Se apasă butonul Salvează. După salvarea contractului se observă că statusul acestuia este Ciornă.

​9.   După ce se apasă butonul În derulare, contractul va trece din statusul Ciornă în statusul În derulare.

​10.   Dacă se încheie contractul înainte de Data închidere se apasă butonul Închide contract. Contractul va trece în statusul Închis.

​11.   Pentru tipărirea contractului se apasă butonul Tipărește.

După finalizarea contractului, utilizatorul se va întoarce în oferta de vânzare și va urma pașii de confirmare comanda de vânzare, livrare produse, facturare produse.