Comision de vânzare
🔹

Comision de vânzare


În cadrul unei organizații comerciale, ierarhia comisioanelor pentru departamentul de vânzări ar putea arăta astfel:

1.       Agent de vânzări: raportează către Managerul de vânzări;

2.       Manager de vânzări: raportează către Directorul de vânzări;

3.       Director de vânzări: raportează către: Directorul general sau conducerea superioară a organizației.

Aceasta este o ierarhie simplă a comisioanelor în departamentul de vânzări, unde agenții de vânzări raportează la managerul de vânzări, iar acesta din urmă raportează la directorul de vânzări.



Configurare Comision de vânzare


Pentru a configura comisionul pentru fiecare agent de vânzări se accesează modulul de Vânzări – Configurare – Comisioane Agenți

În fereastra nou deschisă se va apasă butonul Creează

În linia deschisă se alege :

​·         Agentul de vânzări și se introduce rata comisionului. Comisioanele sunt adesea exprimate ca procente, iar valoarea exactă a comisionului depinde de suma sau valoarea la care se aplică. Ex. Dacă comisionul este de 0,01, acesta reprezintă 1% din suma totală.

​·         Sales Manager și se introduce rata comisionului, dacă este cazul.

​·         Sales Director și rata comisiunului pentru acesta, dacă este cazul.

​·         Jurnalul – Dacă în sistem sunt configurate mai multe jurnale de vânzări și există mai mulți agenți de vânzări implicați în aceste jurnale, atunci va fi creată câte o linie pentru fiecare agent de vânzări per jurnal.


 

Raport analiza profit vânzări


Odoo vă permite să generați rapoarte și analize personalizate pentru a monitoriza comisioanele și impactul acestora asupra profitului. Puteți crea rapoarte detaliate despre vânzări și comisioane, precum și analize comparative pentru a evalua performanța agenților de vânzări

Pentru a genera raportul se accesează modulul de Vânzări – Raportare – Raport analiza profit vânzări

În raportul afișat se va scoate filtrarea după produs și se vor bifa indicatori : Cantitate, Valoare vânzre, Valoare stoc, Profit, Indicator profit și Comision calculat.

Se poate defalca raportul dupa Produs, Factură, Categorie produs sau se poate adăuga un filtru personalizat.

Notă!!! Produsele de tip serviciu nu implică mișcări de stoc, deoarece nu sunt bunuri fizice care să fie vândute sau achiziționate. Operatorul poate configura Raportul de Analiză Profit pentru a exclude produsele de tip serviciu din analiza financiară

După ce ați personalizat raportul de analiză profit în Odoo, puteți utiliza butonul de export   pentru a descărca fișierul local. Acest buton vă permite să exportați raportul într-un format compatibil (excel).